Sunday, June 10, 2012

Picisan 4bulan



ASSALAMUALAIKUM!!



hi everybody! ning hou! sawaddikap!
sedang memikirkan idea apa yang nak diupdatekan hari ni. *ceh padahal dah lama ta update..
Ya Allah buzy aku bukan kemain lagi..
actcelli, semester break aku dah stat 1jun (jumaat) hari tu. Tapi, isnin tu aku praktikal dekat Klinik Kesihatan Merbok,Kedah.
sireously, kerja kat kampung happening jugak! orangnya ramah-ramah belaka.
ehem! al-maklumlah kmpung sendiri.
overall attachment seminngu kat situ sangt best, staff nurse, jm , MA kat situ semua gila-gila. hihi
terima kasih semuaa!!


sebenarnya, banyak jugak cerita-cerita cinta yang aku nak ceritakan kat korang.
banyak sangat sampai aku tak tahu nak arrange gamba mana satu dulu! haha
takpala, korang baca je kay?
by the way, aku rindu serindu rindunyaa dekat belog aku nih.
dah berabad tak update.
sapa yang salu update kisah aku mesti korang tahu sebab ape kan?
btw, aku terima kasih sangat-sangat kepada sesiapa yang sudi baca belog aku and sudi menanti kehadiran new post dari belog hampir usang nih.
i love u soo much!

gamba bajet posing maut 'staff nurse'

kad metrik yang ber'liminate' yang berusia 2tahun yang  non-water resistance



home visit a.k.a lawatan ke rumah



pergh, ni first time aku tayang gambaq 'nurse' aku.. bukan apa..
aku bukan segan ka, malu ka, shy-shy ke, eyuww, 'jelly' ke..
sebab-musabab aku tak suka nak men'show-off'kan dekat orang.
by the way, gambaq yang aku letak ni masa aku kerja kat
Klinik Taman Universiti, JB.
best jugak keje klinik ni, dapat cek orang mengandung, pergi home visit.. and macam-macam lah.




ni haa, 12may hari tu ade sambutan hari jururawat.
wah, bangga jap jadi student jururawat.
korang doakan aku jadi staff nurse yang berjaya kay?
aku taw, some people cakap nurse ni ngok-ngek lah, ape-ape cacian lah.
tapi aku nak bagitaw korang, tanpa nurse korang tak sembuh taw!
hish, aku bukan nak 'lawan' kuasa tuhan.
just aku beri gambaran,
yang nurses ni tugasnya memberi perawatan dan jagaaan menyeluruh terhadap pesakit yng masok kat hospital xpon klinik..
hat ibu mengandung, ibu bersalin pon nurses cek kan?
so, no wonder la, nurses is the best medical staff among the best!
*aiceceh, nanti budak-budak physio, ot, xray, MA mai serang aku.. 


nervous gila semua ada, watlek watpeace watpe -,-

yeah, ni masa aku bagi ceramah pendidikan kesihatan untuk para-para ibu.
ceramah yang aku bagi adalah jaundis neonatal dan cara-cara untuk mengatasinya.
korang tahu x apa tu jaundis?
jaundis tu adalah demam kuning.
actcelli, neonatal tu bayi taww..


sup bebola masterchef

gegirl

aiceceh, ape kene-mengena gamba sup bebola dengan gamba membe-membe aku tu.
okay, sat nak tulihhh..
dorang ni geng memasak aku.
aku memasak sebab nak jimat.
alahai, walaupun aku dapat elaun tapi live in jb still tak berbaloi taw.
sini mahal.
berbanding kedah, makanan dekat kedah murah gila compare jb. hmm
sebab tu aku memasak.



'' Happy Birthday, We <3 U Bum"
hehe, pandai korang eh, siap prank aku pakai tepung lagi.
neway thanks rakan-rakan sebab buat semua nih.
happy birthday to me on 17th march!




my baby <3

soo touchy.
im so scared, n i can't wait for 'The Day'




budak kechik yg kuat makan. pizza yg paling besAA beliau balun -,-


pesta Dominos yang diadakan sebelum semester break hari tu.
memang happening.
large size dominos yg dorang oder nih.
memang sengkak la malam tu.
by the way, Nursing 2/2010 is the best!
semester ni alhamdulillah semua budak group aku lulus dengan jayanya.


okay,
i've got to go.
terima kasih banyak-banyak kepada korang yang sudi meluangkan masa baca belog kite dan yang sudi menunggu update dari kita.
last but not least,
enjoy for this weekend!!


Yang Tulus,
Nunu 2012    


0 00 budak kena kiss: