Thursday, August 18, 2011

Empty Note #2 | tersirat dan tersuratnya CINTA



assalamualaikum wbt..
haih..
malam ni tataw nape bebuka xbape kenyang lak sebenarnye.. adeh
ikan bakar bersama sayor bayam ja tadi ni.. huhu
lauk lansung tak menarik perhatian dekat kafe.. huh
tak pelaa,, malam ni.
nunu tergerak hati nak cita pasal perbezaan cinta ni..
ada 5..
wajib kena tahu! & wajib kena bace!!Photobucket





1. CINTA BUTA

ni cinta kita, cinta kita sesama manusia. suma nampakk elok belaka kemain.
dosa pon dah nampak macam pahala.. haih..
nampak ja muka si dia je sampai dah tak ingat tuhan.
sudahnye hati jadi buta tak nampak hakikat duniawi ni.




2. CINTA DUNIA
ni pon cinta kita, kita suma memang dok gila kat dunia..milkysmile
bila suma dah gila dunia maka sape yang tak gila dunia ditudoh gila! haha
cth : siapa nak tolak anugerah, gila! sape tolak kuasa, gila!..
orang gila ja tak jatuh hukum wajib solat.. huhu







3. CINTA NAFSU

ni pon kita jugak tapi masing-masing malu nak ngaku..
nabi pon suroh kita lawan nafsu, perangi nafsu tapi kita ni dok wat derkk ja..
cth : makan ikot nafsu, kerja ikot nafsu, apa benda dalam hidop ni kita tak buatt dengan nafsu?? cer cita..Photobucket  <---- jangan jadi macam dia ni.. huh!





4.CINTA SUCI

patotnya, orang islam sumanya pencinta suci..
cintakan kesucian, cintakan keamanan, cintakan sekalian alam,,
sebab tuhan yang menjadikan sumanya..
takdenye benci-membenci, takde hasad dengki, takde iri hati,
takdenye nak touching-touching sebab hati ni dipenuhi nikmat cinta
pada Tuhan Yang Maha Pengasih lagi Maha Penyayang.. ngeePhotobucket





5.CINTA HAKIKI

ni bukan kita ye..
ni cinta pada tuhan kita..
kita sebagai manusia tak mampu menyintai apa je sehebat cinta Dia..
kalo tak kerana cinta Dia kita tak hidup sampai sekarang ni,
tak diberi rezeki, nikmat segala, rahmat.. tak diberi rasa cinta..
kita ni hari-hari buat dosa, hari-hari lupakan Dia an kawan-kawan?
kita khianati Dia,malah hina Dia.. nauzubillah..
Dia tetap perintahkan matahari untuk menyinari bumi kita,
hujan menyirami bumi kita,
angin menhembus membelai tubuh kita.
tu pon kita tanak akui cinta Dia..Photobucket
renung-renung kan...





okay la kawan-kawan..
banyak sangat bebel malam ni..
ape2 pon kita kena muhasabah diri kita tiap-tiap masa,
sebab kita ni sentiasa melakukan kesilapan,
cuma kesalahan yang kita buat tu tuhan tak tunjuk sekarang..
lambat-laun terbongkar juga..
even nunu pon..
nobody's perfect..
okay la.. * adeh.. emo lak..
selamat malam !!




p/s : esok 19/8/2011 nunu pegi lapor diri dekat HSA!! ward gynae (sakit puan).. hoho








5 00 budak kena kiss:

MzOneD said...

wahhh..comel blog..done follow u dear..do visit me back k :)

cik nunu said...

thx awak.. done follow u.. KIT ^^

asTaNa iMpiaN said...

sgt bererti entri ni...tengs for the info..

btw, nice blog...
do visit & follow my blog ;)

http://audiidamerczzz.blogspot.com/

cik nunu said...

hehe..thx awak..i'v done folo u dear.. ^^

Urzain Hussain said...

nice nice..
[^^,]